
- 25-05-2025 11:49:41
- Ahmed
Google ads Reklam Hizmeti
Dijital dünyada yeniyseniz veya belirli kelimelerin Google reklamhizmetinde nasıl kullanıldığını detaylı bir şekilde öğrenmek istiyorsanız Google Ads hizmetini bu yazı içerisinde birlikte inceleyebiliriz. Google Ads, bildiğiniz gibi eski ismiyle Google Adwords olarak bilinmektedir. Bu, Google’ın işletmenizin web sitesi için arama sonuçları yaparak arama motoru sonuçları sayfasına yerleştirmenizi sağlayan bir sistemdir.
Yeni oluşturduğunuz web siteniz için bir bilinirlik yaratmak istiyorsanız doğru adrestesiniz. Aslında, bu sistem ile sitenizin sıralamada organik olarak ilerlemesini beklemenize gerek görülmemektedir. Yani, düşük maliyetli bir bütçe ile anında sonuçları görebilirsiniz. Paid search olarak bilinen Ücretli Arama, arama motorunun listelerinde reklam vermek için kullandığımız bir terimdir. Bu hedeflemelerimiz bir SERP’in üstünde, altında veya yan tarafında olarak görülmektedir. Fakat, gün geçtikçe artık organik sonuçlara benzemektedir.
“İşletmelerin ürünlerini veya hizmetlerini hedef kitlesine ulaştırmak amacıyla kullanılan önemli bir pazarlama yöntemidir. Firmaların ürettikleri anahtar kelime planlayıcı ve kampanyalar, kampanya alt başlıkları ile birlikte ölçümlenebilme özelliği ve tıklanma başına ücret ödenmektedir bu sayede firmaların tercihleri arasında yer almaktadır. Bu sayede spesifik hedefler ve reklamları uygun ve planlı bir şekilde görebilmektedir. Özellikle potansiyel müşterilerininiz istatistiği ortaya çıkmaktadır.”
Google reklam hizmeti sayesinde talep ettiğiniz anahtar kelimeleri aratan hedef
kitleye ilk sayfa üzerinde sunabileceğiniz ve optimizasyonunu sağlayabileceğiniz
bir sistem sunulmaktadır. Arama motorlarında ilk sayfada ve ilk sıralarda yer almanın
işletmeniz için büyüt bir katkısı olurken araştırılan anahtar kelime sayesinde milyonlara
ulaşılan sonuçlarda ön sıralarda yer alabilir, hedef kitlenize markanızı ilk sayfada
gösterebilirsiniz. Unutulmamalıdır ki, araştırmalar sonucunda elde edilen bilgilerde;
milyonlarca sonuç alınsa da öncelikle ilk sayfa ziyaret edilmektedir.
Temelde Google Ads
Dijital pazarlama ajansınız olarak sizlerin dijital stratejilerini baştan sona dizayn ederek; minimum harcama ile maksimum verimi almanızı sağlıyoruz. Şirket ihtiyaçlarınızı analiz edip size özel bir yol haritası oluşturuyoruz.
Dijital Pazarlama için ortak belirlediğimiz hedefi (ROI, CPA, ROAS) tutturmak için birlikte çalışıyoruz. %100 ölçülebilir rapor ile bizim ile çalışmanın artılarını sizlere gösteriyoruz.
Araştırmalar sonucu elde ettiğiniz ve Google’da kullanabileceğiniz bazı
anahtar kelimeler seçmeniz gerekmektedir. Belirlenen anahtar kelimelere
dayanarak SERP’de görünecek bir reklam oluşturabilirsiniz.
Belirlediğiniz anahtar kelimeleri kullanan başka işletmeler olabilir.
Bu noktada, anahtar kelimelerinizde verilen teklifleri arttırmanız
gerekmektedir. Çünkü, rakip şirketlerde aynı anahtar kelimelere teklif
verebilmektedir. Reklamınızın görünmesini istiyorsanız, reklamınıza
her tıkladığında Google Reklam Hizmetleri tarafında ne kadar ödemek
istediğiniz konusunda diğer şirketlerin reklamlarına karşı teklif vermeniz gerekir.
Pay Per Click
Dijital dünyada yeniyseniz veya belirli kelimelerin Google reklam hizmetinde nasıl kullanıldığını detaylı bir şekilde öğrenmek istiyorsanız Google Ads hizmetini bu yazı içerisinde birlikte inceleyebiliriz. Google Ads, bildiğiniz gibi eski ismiyle Google Adwords olarak bilinmektedir. Bu, Google’ın işletmenizin web sitesi için arama sonuçları yaparak arama motoru sonuçları sayfasına yerleştirmenizi sağlayan bir sistemdir.
Sıralama (Rank) Sistemi,
“Google Ads kullanımı düşündüğünüz kadar zor veya pahalı değildir.”
Google Adwords içerisinde oluşturduğunuz reklamlar ve Reklamınızın SERP'nin ne kadar yüksek göründüğünü ve gösterilip gösterilmediğini belirlemek için Google, ona "Reklam Sıralaması" adı verilen bir şey atayacaktır. Reklam sıralaması, verilen teklif, reklam alaka düzeyi ve açılık sayfası deneyimine ek olarak, özellikle reklam kalitesi ile bağlantılı olarak hesaplanmaktadır. Fakat, bir açık arttırmanın rekabet gücü ve kullanıcı aramasına göre değişiklik gösterebilmektedir.
Tüm bileşenlerin kontrolü
Reklam sıralamasında önemli olan faktörler arasında gerçekleştirilen aramanın
konusu ve niteliği ile konum, cihat türü gibi detayların bağlı olması gerekmektedir.
Ayrıca, Extensions olarak adlandırılan, reklam uzantılarında kullanılan biçimlere de dikkat
edilmesi gerekmektedir. Örneğin, Web sitenizde mevcut olan telefon numarası ve
web sitenizde ki diğer sayfaları ve bağlantıları ekleyebilirsiniz.